Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu


Seřadit od:

shane

anonymní

zasláno: 04.04.2013 10:01
Trošku jsem to tu četl, je neskutečné kolik je tu názorů na takovou blbost. Příbuzní jezdili po revoluci economrally a se škodovkou se dostávali pod 3 litry. Jestli chcete řešit pouze spotřebu tak si lehce přefoukněte pneu a uděláte klidně půl litru/100km. Další fajn věc je valivý odpor pneu, s nízkým dosáhnete dalši decky/100km. Obrovský podíl na spotřebě má řidič, pokud si z kopce hraju s volnoběhem a pak dám do kopce plnej místo abych si přeřadil na vyšší otáčky a jel třeba na půl tak spotřebu zase nemá cenu řešit. Opotřebení převodovky dneska nemá smysl řešit, stejně jako že většina lidí v životě neměnila olej v ní. Pokud vyřadím z kopce tak zase je jisté opotřebení přímo na oz. kolech a hřídelích protože stromeček a hnací hřídel mají různé rychlosti. Opotřebení motoru neřešit vůbec, dneska ty motory vydrží uplně v poho 500 tis km pokud s nima jezdíte normálně a plynule. Hlavně měnit olej. Jak tu někdo psal nejhorší jsou rázy např. zmrazky a hrábě při rozjezdech. Mam najeto pěknejch pár 100 tis km a jediné na čem je hodně znát styl jízdy jsou brzdy a opotřebení spojky. Stání na spojce na semaforu je pitomost, níčíte si axiální ložisko. Pro spojku je nejlepší když se používá co nejméně. Je rozdíl s ní najet 100tis nebo 300tis. S dnešníma benzínama a dieslama asi nemá smysl vyřazovat protože spotřeba je opravdu téměř nulová. Některé mírné kopce třeba bez rychlosti ale to jen protože vím že auto jede ustáleně. Rozhodně bych nevyřazoval u turbodieslů, kde při volnoběhu alespon dřív se řádně nemazalo turbo. Proto se u nich taky nedoporučuje dlouhé stání na volnoběh viz. manuál. Takže pro dobrou spotřebu jezdit plynule, vyvarovat se prudkému brždění a zrychlování pod plným plynem a pravidelně kontrolovat tlak v pneu + výběr pneu. Z kopce nechat spíš zařazený nejvyšší stupěn...

Midzi
Registrován: 13.09.2011
Příspěvky: 11

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.04.2013 13:13
Shane: dnesne motory maju riadenu davku paliva takze ak vyradich rychlost tak dava palivo na udrzanie volnobehu. No ak len pustis nohu z plynu tak ti palivo nedava vobec. Ani malu davku. Niektore motory pri jazde v meste este odpoja dva valce a ides len napr na 4 a nie 6.

S ostatnym musim len suhlasit. Nejazdit agresivne a mate usetrene Smích

shane

anonymní

zasláno: 05.04.2013 13:52
Vždyt jsem psal že skoro nic, některé nic ale třeba u mojeho si teda nejsem uplně jistej každopádně i kdyby něco tak to bude 10x nižší než volnoběh. 6ti válec nemam a vypínání válců je další elektronika a mechanika co se může pokazit. Navíc ta úspora nebude nijak velká, pokud potřebuju 15 koní tak je u 4válce v celku jedno jestli pojedu na 4 nebo na 2. Pořád budu potřebovat 15 koní. Tření bude stejné, jen se asi přenastavuje vačka aby se nevytvářela komprese na níž asi budou šetřit energii si myslím. navíc motor bude dražší takže by se muselo spočítat kdy by se mi to vrátilo. Cesta úspory je spíš ve zvýšení učinnosti motoru..

Michal

anonymní

zasláno: 30.09.2013 17:13
Zdravím, jak to tu čtu, tak člověk se nestačí divit, co lidi si navymýšlí Velký smích
Jak před časem psal časopis Svět Motorů, kdy testovali bez plynu-na neutrál-na tempomat. Dle přístrojů to zvítězilo na neutrál a tempomat těsně za ním!!! Takže jet z kopce se zařazeným kvaltem, je hloupost ( pokud není sníh apod. ).PC je jen informativní, takže nedokáže přesně určit, kolik je okamžitá spotřeba a logicky-když jedete na kvalt, musí to zákonitě dle otáček mít přísun paliva, jinak, jak je zde psáno, že nedává palivo, je naprostý nesmysl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Demon3
Registrován: 26.12.2008
Příspěvky: 43

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.09.2013 20:50
Už je to tu asi stokrát zmiňováno, ale pokud jedeš z kopce, nebo dojíždíš ke křižovatce, tak ponecháním zařazené rychlosti bez plynu, jednotka uzavírá přívod paliva a vůz brzdí motorem, nebo pokud jde o větší kopec, tak udržuje rychlost bez nutnosti přibržďovat...
Není v tom žádná věda, jen ta fyzika. Velký smích

Havlicek.Lukas
Registrován: 15.01.2010
Příspěvky: 117

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.09.2013 21:27
asi nikdy nevidel funkci vstrikovani

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 01.10.2013 16:05
jj, a čím víc vykřičníků, tím větší chytrák Mr. Green

goodji
Registrován: 11.09.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.10.2013 19:03
napsal:

Zdravím, jak to tu čtu, tak člověk se nestačí divit, co lidi si navymýšlí Velký smích
Jak před časem psal časopis Svět Motorů, kdy testovali bez plynu-na neutrál-na tempomat. Dle přístrojů to zvítězilo na neutrál a tempomat těsně za ním!!! Takže jet z kopce se zařazeným kvaltem, je hloupost ( pokud není sníh apod. ).PC je jen informativní, takže nedokáže přesně určit, kolik je okamžitá spotřeba a logicky-když jedete na kvalt, musí to zákonitě dle otáček mít přísun paliva, jinak, jak je zde psáno, že nedává palivo, je naprostý nesmysl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Koukám, že ani vzdáleně netušíš jak pracuje elektronické vstřikování paliva, ale to ti očividně nebrání tady machrovat, a šířit nesmysly.

Sestbit
Registrován: 27.05.2012
Příspěvky: 34

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 06.10.2013 00:02
napsal:

Zdravím, jak to tu čtu, tak člověk se nestačí divit, co lidi si navymýšlí Velký smích
Jak před časem psal časopis Svět Motorů, kdy testovali bez plynu-na neutrál-na tempomat. Dle přístrojů to zvítězilo na neutrál a tempomat těsně za ním!!! Takže jet z kopce se zařazeným kvaltem, je hloupost ( pokud není sníh apod. ).PC je jen informativní, takže nedokáže přesně určit, kolik je okamžitá spotřeba a logicky-když jedete na kvalt, musí to zákonitě dle otáček mít přísun paliva, jinak, jak je zde psáno, že nedává palivo, je naprostý nesmysl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chlape ty asi nemáš auto že? a podle toho co píšeš si nedostudoval ani základní školu... pokud si dobře pamatuji, tohle jsme se učili v 8. třídě ZÁKLADNÍ ŠKOLY....

Havlicek.Lukas
Registrován: 15.01.2010
Příspěvky: 117

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 06.10.2013 08:23
citace z wikipedie

V režimu brzdění motorem je dodávka paliva zcela odstavena, válcová jednotka při kompresním zdvihu stlačí nasátý vzduch, který se při zdvihu expanzním opět rozpíná, ale výsledný efekt je nižší o mechanickou účinnost mechanizmu




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz