Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Ostatní o spotřebě | Palivo E85


Seřadit od:

Dave

anonymní

zasláno: 06.09.2011 10:43
Uvazuju o prestavbe auta na E85, takze jsem kolem toho uz neco precetl, vyzkousel v jiz instalovanych vozech atd, ale porad hledam ruzne pozitivni i negativni nazory, ale co jsem se docetl tady, to je radost cist Smích Teda pokud se clovek chce trochu pobavit. kazdej tu je brouk pytlik nejlip vi jak to cele pracuje, ale nikdo si kolem toho neprecte ani trochu vic...
E85tku bych volil ne proto, abych nejak zasadne setril (aktualne), nebo abych mel vyssi vykon (na co na 50km/h v obci), ale proto, ze jeden nikdy nevi, kdy nekomu streli v palici a benal bude zase stat 40+ Kc za litr (zejmena letni sezona), nebo hur...
Auto do ktereho se to chystam dat je BMW X5 3.0i, coz asi sami uznate, ze neni o nejakem uspornem jezdeni, takze kdybych chtel usetrit na palivu, koupim si nejakou 320tku v nafte a ne SUVcko...
Hodne lidi zvazuje taky LPG, ale jak tu uz zaznelo, nektere veci se nelibi ani me. Pokud pominu revize a dvoji emise, tak ten fakt, ze jsem prisel o rezervu abych to misto nahradil BOMBOU ac sebebezpecnejsi, co si budem povidat, zadne to auto neni neznicitelne a co ja vim, kdo mi to vpali do zadku a budu pri kazdem tukanci resit, jestli se tam nahodou neco neposralo ? Ta moznost nemenit nic v palivove soustave auta a doplnit ji o CHYTROU krabicku se mi libi, JEEENZE 9ted prijde to podstatne) prave v one krabicce je ten nejvetsi hacek.
Samotne prodlouzeni delky sani je nedostacujici, protoze (to uz tu taky padlo) auto NEVIII co ma na vstupu a protoze ethanol oproti palivu sebou nese jeste molekuju kysliku, tak se na lambde na vyfuku objevi prilis mnoho kysliku, coz je sice krasne co se emisi tyce, ale ten motor proste nevi co si o tomhle ma myslet. S nejvetsi pravdepodobnosti skoncite s indikovanou chybou motoru, coz je z principu fungovani vsech tehle elektronickejch sracek logicke, ale samotne prodlouzeni delky sani je v tomto smeru nedostacujici. Snaha elektroniky obohatit palivo se nejen ze projevi na vyssi spotrebe a nespravnem chodu motoru, ale hlavne dochazi ke spatnemu spalovani a dopalovani paliva az ve vyfuku, coz vam odrovna katalyzator, takze casem na vas bude svitit zase jina chyba motoru...
Pokud tedy uvazuju o prestavbe motoru na E85 pak je potreba dle meho skromneho nazoru autoelektrikare nutne vzit auto a zmenit z principu palivovou mapu (pokud to jde). Jelikoz to v drtive vetsine pripadu nejde, pak je potreba takovouto krabicku obohatit o dalsi lambdu, ktera bude jasne detekovat jake je slozeni smesi na kterou chci jezdit (nikdy neohlidate kolik mate v nadrzi paliva N95 a kolik E85) takze ten vstupni udaj je velmi dulezity. jen takhle muzete auto donutit delat opravdu to, co od nej ocekavate. Pak se da i z onoho paliva dostat i ten vyssi vykon, coz smesmi 1:1 nedocilite, protoze ten motor proste nepracuje spravne. Asi nemusim vysvetlovat co je to chiptunning a jak to vlastne pracujea ze v zasade s autem taky nemusite vubec nic udelat, nebo neco menit, nebo menit palivo a presto auto po chipu jede lip (pokud vam to nedela klucina na autobusove zastavce pres mobil).Dyt jde porad jenom o spravne odladeni motoru pro podminky ve kterych jezdi, na co presne jezdit atd. Trhy jsou siroke, palivo v zahranici jine nez u nas (kdo tankoval treba v rakousku vi o cem mluvim), teplotni podminky jsou taky rozdilne (jinak bude jezdit auto ve svedsku a jinak v italii) a tohle vsechno je potreba odladit jiz pri vyrobe, ale co si budeme povidat, neni to idealni. ucelem automobilky je smontovat a predat do prodeje, ne se srat s ladenim kazdeho konkretniho kusu na idealni hodnoty na brzde...

A tim se dostavam k dalsi zasadni veci a to je ona motorova brzda. Firma ktera prestavby na E85 dela by mela mit brzdu a mely by jste mit moznost dostat grafy sveho vozu pred a po instalaci chytre krabicky. jedine pak je alespon teoreticky mozne, ze vasemu auto pouzivanim paliva E85 neublizite...

Jinak kecy typu zpuchrele hadicky, zrezle cerpadlo a podobne jsou absolutne nesmyslne... Ano pokud se bavime o tom, ze to budete lejt do 20 let stareho vozu, pak fajn, ale E85tka se uz nejakou dobu pouziva (narozdil od situace u nas) a treba Fordy maji primo radu Flexi Fuel, ktera primo ukazuje na to, ze jsou schopni jezdit na E85tku. O autech jako Saab se asi zminovat nemusim, kdyz je E85 uzivano zejmena ve svedsku, ale i ve spojenych statech. kanadane z toho zase tak statny nejsou, preci jenom co si budem povidat se s tim i po uprave hure startuje, coz si saab poresil po svem, ale siroke spektrum vozu v kanade je prilis bohate na to, aby se to resilo nejak globalne, takze je pro ne snazsi na E85 nejezdit... Smích

nejsem tu proto abych nekoho presvedcoval v cem je to lepsi a v cem horsi a proc ma ci nema jezdit na E85, nebo si koupit naftu, ale pokud to chcete delat jenom kvuli penezum a resite to v aute, ktere nezere alespon 10l/100km, tak to nema smysl... Vykaslete se na to, bude se vam lip spat...
My blbci, co ty spotreby mame vyssi vam malozroutum usetrime trochu toho paliva tim E85tkovym z obnovitelneho zdroje, at uz hledame par koni navic do sveho doma ledeneho sportaku (kde jsme so dobre vedomi moznych rizik v podobe podpalenych ventilu ci jejich sedatek, vyssich naroku na odolnost hlavy valcu a podobne, ale jelikoz jsme TUNERI a ne blbecci s obr vyfukem na 1.3 felicii a mracitkama na svetlech, tak vime, co je pro naseho milacka to nejlepsi a jak mu doprat tu nejlepsi palivovou smes. Nebo pokud hledame usporu nejake te korunky u auta s vyssi spotrebou, ale co by jste chteli, pokud chcete svou rodinu vozit v rekneme bezpecnejsim aute co vazi 2.5tuny a ma pohon 4x4, tak stejne vite, ze nejvice usetrite lehkou nohou na plynu, nebo spravnou volbou doby pro cestovani pres centrum mesta, aby jste se vyhnuli zbytecnym kolonam, ale i presto zvolite E85, protoze po uprave nevyuzitejete tech 10% (i vice) vykonu z onoho paliva na vyssi zrychleni, ale v zasade jako usporu pro dosazeni stejne rychlosti s mensim mnozstvim paliva, takze nakonec neskoncite s vyssi spotrebou, ale neopak s nizsi, coz s nizsi porizovaci cenou za litr paliva E85 nejakou tu kacku nakonec usetri, ale jak jsem psal vyse, je potreba zvazit, kde se to vyplati a kde ne. Osobne bych to do auta starsiho 10 let nenalil, pokud bych se predem neporadil s vyrobcem vozu, ze mi v palivove soustave nekde nezevluje nejaky stary pryzovy tesneni, ktere mi muze E85tka rozezrat, ale na dnesni motory si troufam rict uz nema ethanol zadny negativni vliv. naopak si musite uvedomit, ze jde o aklohol, ktery ma naopak tendenci veci cistit, coz vam paradoxne sice muze ucpat palivovy filtr,a le jenom proto, ze vam to palivo sebou z nadrze vyplachlo bordel, ktery si tam roky hromadite tankovanim sracek na pochybnych pumpach a nejen na nich...

Nevim, myslete si o tom co jsem napsal co chcete, ale zkuste se na to prvni podivat ze vsech stran. nejde o ty strejdy s krabickama co prodluzuji doby sani, ale o to palivo, ktere neexistuje z nejakeho rozmaru,ale ma s do budoucna si myslim bude mit cim dal tim vetsi smysl a i kdyby jste chteli jenom trochu pomoct tehle planete tim, ze budete jezdit s mensimi emisemi na E85, pak je to jenom o vas. nehledejte info na pochybnych forech, zkuste hledat v dalsich zdrojich, ktere s tim maji dlouhodobou praktickou zkusenost a podobne.

Trochu jsem doufal ze prave tady najdu nejake fundovane informace z provozu na E85, hlavne od lidi, kteri nekupovali pochybne krabicky, ale domyslena reseni upravujici smes a ne dobu sani. To jsem sice nenasel, ale aspon jsem se trochu pobavil a za to diky Mrk

Zaragus

anonymní

zasláno: 07.09.2011 15:52
jestli neni jednodussi upravit RJ - konkretne prenastaveni hodnot pro E85, pokud to nejde, poridit jinou externi ECU za par korun, bohuzel to uz chce

Zaragus

anonymní

zasláno: 07.09.2011 15:54
bohuzel to uz chce casove narocne ladeni.... a nemusi k tomu byt nutne zapotrebi brzda.... charakteristika motoru se da mapovat i na parkovisti a u novych vozu k tomu paradoxne staci opravdu i ten mobil......

Jinak co vuz to odlisny pristup....

nejlepe jsou na tom karburatorovci....

S.M-A-RT
Registrován: 06.09.2011
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 14.09.2011 16:09
Já to leju do síma Velký smích Žádný čerpadlo, jediná pryžová část tam je asi hadička za 5 korun Mr. Green A když to smícham 1:1 jenom kvuli oleji ušetřim na nádrži 40 korun, a to se vyplatí? Cool Úsměv

Michal

anonymní

zasláno: 10.11.2011 00:07
Nechal jsem si do auta namontovat pridavnou jednotku, abych mohl jezdit na E85. Mam BMW E46 330xi, prumerne jsem jezdil za 10,3l, (100 oktanova paliva). Pri cene kolem 38Kc za litr se mi to prestava libit, tak jsem do E85 sel. Konverze me stala 18tis. v servisu, kde udajne delaji prestavby BMW casto.
Po 1,5 nadrzi jsou me dojmy spis pozitivni...
Auto se chova v podstate normalne. Dobre startuje, motor bezi jak ma, jen za studena se trosku chveje, obcas.. Pocitove to jede hezky. Urcite ne hur, za jakychkoli otacek.. Naopak reakce a chut ve vysokych otackach jsou mozna lepsi nez pred tim. Asi tak jako kdyz ma clovek nove svicky a filtry...
Kontrolka emisi se mi rozsvitila, ale po navsteve servisu a doladeni jednotky se vse jevi OK. Zkousim zrovna smes N95 10l a E85 50l.
Pokud jde o spotrebu, po prvnim tankovani jsem registroval cca 15% narust. Misto obvyklych cca 10l jsem mel 11,6. Ted, po jezdeni prevazne po Praze jsem mel 14l. I tak ale usetrim cca 70-100Kc (dle ceny benzinu) na 100km, coz vubec neni spatne.
Po doladeni jednotky by mela spotreba klesnout.. na to jsem zvedav.
Zatim tolik, treba v budoucnu doplnim :)

JIří Hájek

anonymní

zasláno: 23.11.2011 11:40
Přesně tak. Mám Citroena C4 a taky jsem nejdřív experimentoval s mícháním E85 a naturálu, ale pak mě to přestalo bavit, ale hlavně jsem měl strach abych něco nezk..vil v motoru. Nechal jsem si to přestavět od biopowers cz a jsem zatím maximálně spokojenej. Když si spočítám kolik jsem už s tím najel, tak se mi investice vrátila za půl roku. Přestavba mě stála 10100Kč a přijeli mi to přestavět domů, za 3 hodiny to bylo hotový. Žádný světýlko motoru mi nesvítí a spotřeba je přibližně stejná. Motor určitě líp jede na E85 než na naturál. Velký smích

fiiik

anonymní

zasláno: 14.12.2011 15:06
čau lidi, já jezdím na E85 na přestavěném autě (ta krabka na řídící jednotku), stála mě 8500kč a rpčně s nájezdem 30000km ušetřím cca 22000kč. takže i kdybych měnil 2x ročně fitr, což neměním tak stále v poho. a zímní starty zatím taky dobrý. a hlavně to má před LPG (což jsem měl taky) jednu velkou výhodu. můžete s tím do podzemních garáží Smích

Obormot
Registrován: 15.12.2011
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 15.12.2011 18:06
Dobrý den!

Jsem Andrey Akhnovsky z Ukrajiny, vývojář a výrobce Bioadapter E85 konverze kit.

http://bioadapter.com/index.php?cPath=28&osCsid=90037ac43b00ed6224669e6eed59f26a

[img]http://bioadapter.com/obormotimages/export_free_3.jpg[/img]

Chci říct, že majitel webu http://www.biopowers.cz, s. Drápela Ludvík, aby dávky bioadapters pro prodej v České republice pod jeho obchodní značkou.
Bioadapters odeslaných a přijatých před několika měsíci, ale on ještě neměl za to zaplatit, a neodpověděl na telefonáty, e-maily a facebook kontakty.

Prosím, dejte si pozor na spolupráci s ním a touto firmou.

* * *

Hello!

I am Andrey Akhnovsky from Ukraine, developer and producer of Bioadapter E85 conversion kit.

I want to tell you, that owner of site http://www.biopowers.cz, p. Drápela Ludvík order batch of bioadapters for reselling in Czech republic under his trademark.
Bioadapters was sent and received several months ago, but he still did not pay for it, and he did not answer on phone calls, emails and facebook contacts.

Please beware of cooperating with him and this firm.

novaz
Registrován: 21.04.2011
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 23.12.2011 21:32
to fiiik : Zdary nedal bys mi na sebe maila ? Docela by mě zajímali osobní zkušenosti někoho kdo vlastní tu ř.j Smích kdyžtak PM nebo mail novak.cisco zavináč gmail.com :)

Díkec

B.F.G.
Registrován: 17.12.2011
Příspěvky: 38

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 31.12.2011 16:56
Mam Lagunu III, která může jezdit na E85. Párkrát jsem toto palivo vyzkoušel a můj poznatek u tohoto auta je jediný, vzhledem ke zvýšení spotřeby se prakticky nevyplatí na E85 jezdit. Kilometrová cena je totiž vzhledem k N95 prakticky stejná. Docela by mě zajímalo jak je možné, že koncepčně podobné motory mají zde v tomto vlákně úspornější provoz na E85... Podle mnou zjištěných informací je takovéto palivo nepříliš vhodné pro motory s "nízkým" kompresním poměrem (cca10:1 proti cca 15:1). Tak jak teda pánové? :)




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz