Uvazuju o prestavbe auta na E85, takze jsem kolem toho uz neco precetl, vyzkousel v jiz instalovanych vozech atd, ale porad hledam ruzne pozitivni i negativni nazory, ale co jsem se docetl tady, to je radost cist Teda pokud se clovek chce trochu pobavit. kazdej tu je brouk pytlik nejlip vi jak to cele pracuje, ale nikdo si kolem toho neprecte ani trochu vic...
E85tku bych volil ne proto, abych nejak zasadne setril (aktualne), nebo abych mel vyssi vykon (na co na 50km/h v obci), ale proto, ze jeden nikdy nevi, kdy nekomu streli v palici a benal bude zase stat 40+ Kc za litr (zejmena letni sezona), nebo hur...
Auto do ktereho se to chystam dat je BMW X5 3.0i, coz asi sami uznate, ze neni o nejakem uspornem jezdeni, takze kdybych chtel usetrit na palivu, koupim si nejakou 320tku v nafte a ne SUVcko...
Hodne lidi zvazuje taky LPG, ale jak tu uz zaznelo, nektere veci se nelibi ani me. Pokud pominu revize a dvoji emise, tak ten fakt, ze jsem prisel o rezervu abych to misto nahradil BOMBOU ac sebebezpecnejsi, co si budem povidat, zadne to auto neni neznicitelne a co ja vim, kdo mi to vpali do zadku a budu pri kazdem tukanci resit, jestli se tam nahodou neco neposralo ? Ta moznost nemenit nic v palivove soustave auta a doplnit ji o CHYTROU krabicku se mi libi, JEEENZE 9ted prijde to podstatne) prave v one krabicce je ten nejvetsi hacek.
Samotne prodlouzeni delky sani je nedostacujici, protoze (to uz tu taky padlo) auto NEVIII co ma na vstupu a protoze ethanol oproti palivu sebou nese jeste molekuju kysliku, tak se na lambde na vyfuku objevi prilis mnoho kysliku, coz je sice krasne co se emisi tyce, ale ten motor proste nevi co si o tomhle ma myslet. S nejvetsi pravdepodobnosti skoncite s indikovanou chybou motoru, coz je z principu fungovani vsech tehle elektronickejch sracek logicke, ale samotne prodlouzeni delky sani je v tomto smeru nedostacujici. Snaha elektroniky obohatit palivo se nejen ze projevi na vyssi spotrebe a nespravnem chodu motoru, ale hlavne dochazi ke spatnemu spalovani a dopalovani paliva az ve vyfuku, coz vam odrovna katalyzator, takze casem na vas bude svitit zase jina chyba motoru...
Pokud tedy uvazuju o prestavbe motoru na E85 pak je potreba dle meho skromneho nazoru autoelektrikare nutne vzit auto a zmenit z principu palivovou mapu (pokud to jde). Jelikoz to v drtive vetsine pripadu nejde, pak je potreba takovouto krabicku obohatit o dalsi lambdu, ktera bude jasne detekovat jake je slozeni smesi na kterou chci jezdit (nikdy neohlidate kolik mate v nadrzi paliva N95 a kolik E85) takze ten vstupni udaj je velmi dulezity. jen takhle muzete auto donutit delat opravdu to, co od nej ocekavate. Pak se da i z onoho paliva dostat i ten vyssi vykon, coz smesmi 1:1 nedocilite, protoze ten motor proste nepracuje spravne. Asi nemusim vysvetlovat co je to chiptunning a jak to vlastne pracujea ze v zasade s autem taky nemusite vubec nic udelat, nebo neco menit, nebo menit palivo a presto auto po chipu jede lip (pokud vam to nedela klucina na autobusove zastavce pres mobil).Dyt jde porad jenom o spravne odladeni motoru pro podminky ve kterych jezdi, na co presne jezdit atd. Trhy jsou siroke, palivo v zahranici jine nez u nas (kdo tankoval treba v rakousku vi o cem mluvim), teplotni podminky jsou taky rozdilne (jinak bude jezdit auto ve svedsku a jinak v italii) a tohle vsechno je potreba odladit jiz pri vyrobe, ale co si budeme povidat, neni to idealni. ucelem automobilky je smontovat a predat do prodeje, ne se srat s ladenim kazdeho konkretniho kusu na idealni hodnoty na brzde...
A tim se dostavam k dalsi zasadni veci a to je ona motorova brzda. Firma ktera prestavby na E85 dela by mela mit brzdu a mely by jste mit moznost dostat grafy sveho vozu pred a po instalaci chytre krabicky. jedine pak je alespon teoreticky mozne, ze vasemu auto pouzivanim paliva E85 neublizite...
Jinak kecy typu zpuchrele hadicky, zrezle cerpadlo a podobne jsou absolutne nesmyslne... Ano pokud se bavime o tom, ze to budete lejt do 20 let stareho vozu, pak fajn, ale E85tka se uz nejakou dobu pouziva (narozdil od situace u nas) a treba Fordy maji primo radu Flexi Fuel, ktera primo ukazuje na to, ze jsou schopni jezdit na E85tku. O autech jako Saab se asi zminovat nemusim, kdyz je E85 uzivano zejmena ve svedsku, ale i ve spojenych statech. kanadane z toho zase tak statny nejsou, preci jenom co si budem povidat se s tim i po uprave hure startuje, coz si saab poresil po svem, ale siroke spektrum vozu v kanade je prilis bohate na to, aby se to resilo nejak globalne, takze je pro ne snazsi na E85 nejezdit...
nejsem tu proto abych nekoho presvedcoval v cem je to lepsi a v cem horsi a proc ma ci nema jezdit na E85, nebo si koupit naftu, ale pokud to chcete delat jenom kvuli penezum a resite to v aute, ktere nezere alespon 10l/100km, tak to nema smysl... Vykaslete se na to, bude se vam lip spat...
My blbci, co ty spotreby mame vyssi vam malozroutum usetrime trochu toho paliva tim E85tkovym z obnovitelneho zdroje, at uz hledame par koni navic do sveho doma ledeneho sportaku (kde jsme so dobre vedomi moznych rizik v podobe podpalenych ventilu ci jejich sedatek, vyssich naroku na odolnost hlavy valcu a podobne, ale jelikoz jsme TUNERI a ne blbecci s obr vyfukem na 1.3 felicii a mracitkama na svetlech, tak vime, co je pro naseho milacka to nejlepsi a jak mu doprat tu nejlepsi palivovou smes. Nebo pokud hledame usporu nejake te korunky u auta s vyssi spotrebou, ale co by jste chteli, pokud chcete svou rodinu vozit v rekneme bezpecnejsim aute co vazi 2.5tuny a ma pohon 4x4, tak stejne vite, ze nejvice usetrite lehkou nohou na plynu, nebo spravnou volbou doby pro cestovani pres centrum mesta, aby jste se vyhnuli zbytecnym kolonam, ale i presto zvolite E85, protoze po uprave nevyuzitejete tech 10% (i vice) vykonu z onoho paliva na vyssi zrychleni, ale v zasade jako usporu pro dosazeni stejne rychlosti s mensim mnozstvim paliva, takze nakonec neskoncite s vyssi spotrebou, ale neopak s nizsi, coz s nizsi porizovaci cenou za litr paliva E85 nejakou tu kacku nakonec usetri, ale jak jsem psal vyse, je potreba zvazit, kde se to vyplati a kde ne. Osobne bych to do auta starsiho 10 let nenalil, pokud bych se predem neporadil s vyrobcem vozu, ze mi v palivove soustave nekde nezevluje nejaky stary pryzovy tesneni, ktere mi muze E85tka rozezrat, ale na dnesni motory si troufam rict uz nema ethanol zadny negativni vliv. naopak si musite uvedomit, ze jde o aklohol, ktery ma naopak tendenci veci cistit, coz vam paradoxne sice muze ucpat palivovy filtr,a le jenom proto, ze vam to palivo sebou z nadrze vyplachlo bordel, ktery si tam roky hromadite tankovanim sracek na pochybnych pumpach a nejen na nich...
Nevim, myslete si o tom co jsem napsal co chcete, ale zkuste se na to prvni podivat ze vsech stran. nejde o ty strejdy s krabickama co prodluzuji doby sani, ale o to palivo, ktere neexistuje z nejakeho rozmaru,ale ma s do budoucna si myslim bude mit cim dal tim vetsi smysl a i kdyby jste chteli jenom trochu pomoct tehle planete tim, ze budete jezdit s mensimi emisemi na E85, pak je to jenom o vas. nehledejte info na pochybnych forech, zkuste hledat v dalsich zdrojich, ktere s tim maji dlouhodobou praktickou zkusenost a podobne.
Trochu jsem doufal ze prave tady najdu nejake fundovane informace z provozu na E85, hlavne od lidi, kteri nekupovali pochybne krabicky, ale domyslena reseni upravujici smes a ne dobu sani. To jsem sice nenasel, ale aspon jsem se trochu pobavil a za to diky |